ربات تزریق پلاستیک در کشور بومی سازی شد

ربات تزریق پلاستیک در کشور بومی سازی شد

Sep / 20

اخبار

شرکت دانش‌بنیان ویرا صنعت با استفاده از تسهیلات نمونه‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به ساخت ربات‌های تزریق پلاستیک در کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری(ایسنا/ایرنا/…)، سینا کامروا، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به ویژگی‌های فنی ربات‌های تزریق پلاستیک، گفت: مجموعه ما به عنوان تنها شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده ربات‌های تزریق پلاستیک و اتوماسیون صنعتی، موفق به بومی‌سازی این تکنولوژی روز در ایران شده است. ربات‌های قطعه‌بردار و قطعه‌گذار می‌توانند قطعه را از هر نقطه‌ای بردارند و در هرنقطه‌ای بچینند و توانایی جداسازی راهگاه را نیز دارا هستند.کامروا ادامه داد: ربات قطعه‌بردار و قطعه‌گذار در صنایع پلاستیک و تولید کاربرد دارد و از مزایای آن انجام چند کار همزمان در هر کاری که نیاز به یک نیروی انسانی مجزا دارد، است؛ برای مثال علاوه بر برداشت محصول پلاستیکی از داخل قالب و گذاشتن بر روی تسمه نقاله با هر ترتیب دلخواه می‌تواند عمل لیبل‌گذاری، اصلاح محصول، پلیسه‌گیری و هر کاری دیگر که نیاز باشد را انجام دهد. 

وی با اشاره به ویژگی‌های این محصول گفت: این ربات علاوه بر اینکه افزایش کیفیت محصول نهایی تولیدی، کاهش هزینه‌های تمام شده، افزایش راندمان تولید و افزایش تولید و بهبود عملکرد نیروی انسانی در کارخانجات را برعهده دارد، می‌تواند با اعمال صرفه‌جویی و افزایش تولید از ۱۰ تا ۳۰ درصد سودآوری برای تولیدکننده‌ها به ارمغان آورد. 

این فناور بازار هدف و استفاده‌کنندگان این ربات را تولیدکنندگان محصولات و مصنوعات پلاستیکی عنوان کرد و گفت: این ربات در صنایع پزشکی و بهداشتی، خودرویی، لوازم خانه و آشپزخانه، صوتی و تصویری، محصولات یکبار مصرف، ظروف بسته‌بندی(غذایی، بهداشتی و غیر بهداشتی) و هرگونه مصنوعات پلاستیکی کاربرد دارد و قابلیت ویژه آن، لیبل‌گذاری همزمان IML  (یک تکنولوژی روز جهانی) است.

مدیرعامل این شرکت در مورد استفاده این شرکت از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: با استفاده از تسهیلات نمونه‌سازی صندوق نوآوری، اولین نمونه از ربات قطعه‌بردار و قطعه‌گذار ساخته شده است و با تسهیلات لیزینگی توانستیم بازار خود را گسترش دهیم. وجود وام لیزینگی جذابیت بسیار زیادی برای مشتریان ما داشته است.

کامروا در مورد مزیت رقابتی این محصول گفت: با توجه به بومی‌سازی این ربات در داخل کشور و بی‌نیاز کردن تولیدکنندگان از خدمات نمایندگان شرکت‌های خارجی و همچنین دوری از تحریم‌ها توانسته‌ایم محصولی مشابه شرکت‌های اروپایی (با توجه به نظرات مشتریان) و با کیفیت‌تر از کشورهای آسیای شرقی مثل چین تولید کنیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، وی قیمت تمام شده پایین محصول نسبت به قیمت دلاری محصولات خارجی، عدم نیاز به واردات، ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی ۲۴ ساعته و تامین قطعات را از مزایای این محصول نام برد و گفت: صادرات به کشورهای همسایه به خصوص عراق و افغانستان، همچنین کشور سوریه از اهداف کوتاه مدت و صادرات به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس از اهداف بلند مدت شرکت ما است و با رایزنی با اتاق‌های بازرگانی مشغول مذاکرات هستیم.

 خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری ایرنا

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری


اشتراک گذاری