لزوم استفاده حداکثری از ظروف پلیمری در دوران کرونا

لزوم استفاده حداکثری از ظروف پلیمری در دوران کرونا

Mar / 21

اخبار

به گزارش ویکی‌شیمی، با شیوع ویروس کرونا توجه همه افراد جهان به بهداشت چندین برابر شده است و این رعایت بهداشت ابعاد مختلفی را در بر می‌گیرد. یکی از این ابعاد، استفاده از ظروف یکبار مصرف در سطح گسترده می‌باشد. می‌توان این گستردگی را حتی در مثال‌های بسیار ساده مثل استفاده از لیوان یکبار مصرف هم مشاهده کرد، به‌طوری‌که طی ابلاغیه‌ای از شرکت‌ها و کارخانجات درخواست شد که اگر در محیط کار، سرو غذا دارند از ظروف یکبار مصرف جهت این امر استفاده کنند.

این جریان همچنین باعث تغییر نگرش در تهیه و پخش غذای بسیاری از رستوران‌ها هم شده است و مصرف‌کنندگان دیگر حاضر به دریافت غذا در ظروف آلومینیومی و شبیه آن نیستند، زیرا بسیاری از این ظروف استانداردهای لازم را کسب نمی‌کنند . استفاده از ظروف کانتینرهای غذایی (ظروف یکبار مصرفی که درب آن بسته و قفل می شود) در این دوران پر از استرس و ملتهب کرونایی از همیشه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

با افزایش نگرانی‌های ایجاد شده به علت گسترگی این بیماری بسیاری از مردم برای حفظ غذا از هرگونه آلودگی یا در اکثر مواقع از بیرون غذای گرم تهیه نمی‌کنند یا اگر هم از بیرون و رستوران‌های سطح شهر دست به خرید غذای آماده زده‌اند؛ آن را پس از رسیدن به خانه در ماکروویو گرم می‌کنند تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنند. بنابراین نیاز رستوران‌ها به تهیه این ظروف بیش از هر زمانی به چشم می‌خورد.

یکی دیگر از ویژگی‌های این ظروف نوع بسته‌بندی محکم آن‌هاست که پس از بستن درب، مواد غذایی از نفوذ هرگونه میکروب و آلودگی محفوظ می‌مانند. این ظروف به راحتی در داخل فریزر و ماشین ظرفشویی استفاده می‌شوند و قابلیت بازیافت به صورت 100 درصدی را دارند.

باید توجه داشت که تشخیص این ظروف به راحتی از طریق پانتوگرافی (علائم کف ظرف) پشت آن‌‌ها مقدور است و دارای علائم قابل شستشو در ماشین ظرفشویی و قابل استفاده در ماکروویو و … هستند.

علاوه بر این مطالب باید به نحوه تولید این ظروف هم توجه ویژه‌ای داشت. رباتیک بودن کارخانجات تولیدی و ایزوله بودن محیط کارخانه و عدم استفاده از تماس انسانی در حین تولید و بسته‌بندی از اهمیت بالایی برخوردار است.

حال مشخص می‌شود که چرا این ظروف در سطح گسترده‌تری مورد استفاده قرار گرفته‌اند و خریداران آن‌ها علاوه بر رستوران‌ها و فروشگاه‌های بزرگ به خانه‌ها هم رسیده است و استفاده چند بار مصرفی آن‌ها موجب پس‌انداز مالی هم برای مردم عادی می‌شود.

منبع: سایت تحلیلی و خبری ویکی شیمی


اشتراک گذاری