ربات پولیش کاری

ربات پولیش کاری

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید!

ربات پولیش کاری (ربات سنباده کاری) نوعی ربات صنعتی است که با استفاده از سیستم‌های بینایی و ماشین‌های پیشرفته کنترل شده و برای پولیش کردن یا صیقل دادن دستگاه‌ها به کار می‌رود. با داشتن ربات پولیش کاری، دیگر نیازی به ساخت قطعات جدید نبوده و می‌توان با برنامه‌های مختلفی که به این ربات داده می‌شود، بسیاری از دستگاه‌ها را صیقل داد و سنباده کاری کرد. در ادامه این بخش به این موضوع که ربات پولیش کاری چیست و در صنعت چه کاربردهایی دارد پرداخته شده است.

معرفی ربات پولیش کاری

ربات پولیش کاری یا ربات صنعتی پولیش نوعی ربات است که در صنایع مختلف و برای صیقل دادن قطعات دستگاه‌ها به کار می‌رود. در صورتی که در صنایع بخواهند همیشه قطعات نو و جدید تولید کنند، هزینه‌های مربوط به تولید قطعات بالا رفته و همچنین برای محیط زیست هم ضررهای جبران ناپذیری خواهد داشت. به همین دلیل نوسازی و سنباده کاری قطعات مختلف با ربات پولیش می‌تواند راه بسیار خوبی برای کاهش هزینه‌ها و کمک به محیط زیست باشد.

ربات پولیش کاری می تواند با انواع قطعات در اندازه ها و اشکال متفاوت تطبیق پیدا کرده و تمامی آن ها را به خوبی صیقل بدهد. در صورتی که برنامه ربات به درستی تنظیم شده باشد، می تواند با بیشترین دقت ممکن عملیات را انجام داده و فشار و سرعت پولیش کردن را هم کنترل کند. افراد می توانند برای پولیش قطعات خود، این ربات را به سیستم های بینایی ماشین متصل کرده و سپس آن ها را کار اندازند. با استفاده از این روش، می توانند به راحتی موقعیت قطعات را تشخیص داده، نقص و خطاهای آن ها را پیدا کرده و سپس برای صیقل دادن آن ها آماده شوند.

کاربرد ربات پولیش کاری

ربات صنعتی پولیش برای سنباده کاری و پولیش دادن قطعات مختلف در صنایع به کار می‌رود. اکنون شاید برای بسیاری از افراد این سوال به میان بیاید که کاربرد ربات پولیش کاری در چه صنایعی بوده و برای چه قطعاتی استفاده می‌شود؟ در ادامه این بخش برخی از رایج‌ترین کاربردهای ربات صنعتی سنباده کاری ارائه شده است.

  • پولیش قطعات فلزی مانند قطعات خودرو
  • پولیش قطعات الکترونیکی
  • صیقل دادن قطعات سرامیکی و تزئینی
  • صیقل دادن قطعات پلاستیکی

از ربات پولیش کاری یا ربات صنعتی پولیش در صنایع مختلف و گوناگونی مانند صنایع هوافضا گرفته تا صنایع خودرو و فلزات و حتی خرده فروشی استفاده می‌شود. امنیت پولیش کردن قطعات به صورت رباتیک خیلی بیشتر بوده و به همین دلیل بسیاری از صنایع برای صیقل دادن قطعات خود به سراغ پولیش‌های صنعتی معتبر می‌روند.

مزایای استفاده از ربات پولیش کاری

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ربات پولیش کاری، کاهش هزینه‌ها برای ساخت یک قطعه جدید است. در صورتی که صنایع بخواهند هر بار قطعه‌های جدید را تهیه کنند، نه تنها از نظر مالی باید هزینه بسیار زیادی را پرداخت کنند، بلکه از نظر آسیب رساندن به محیط زیست هم ضرر و زیان بسیاری دارد. برخی دیگر از مهم‌ترین مزایای استفاده از ربات صنعتی سنباده کاری در ادامه این بخش قابل مشاهده است.

  • افزایش دقت در روند پولیش و صیقل دادن
  • کاهش میزان خطاها و نقص‌های پولیش دادن
  • کاهش هزینه و افزایش سرعت سنباده کاری قطعات
  • افزایش عمر دستگاه‌های مختلف

ناگفته نماند که برای صنایع بزرگ‌تری که دستگاه‌ها و قطعات خود را به صورت انبوه تولید کرده و وارد بازار می‌کنند، وجود یک دستگاه پولیش رباتیک بسیار ضروری است. این دستگاه‌ها می‌توانند با کار کردن شبانه روزی، سرعت تولید محصولات را بالاتر برده و با بهبود کیفیت پولیش قطعات، به اعتبار آن برند بیافزایید.

نحوه کار ربات پولیش کاری

برای این که بتوان از ربات صنعتی پولیش یا سنباده کاری استفاده کرد، باید ابتدا یک سری تجهیزات به آن اضافه کرده و برنامه‌هایی به آن بدهید. در صورتی که ربات برنامه درست را دریافت کرده و تجهیزات لازم برای سنجش را داشته باشد، امکان این که از دستورالعمل‌ها پیروی کرده و خطاها را به بهترین نحو ممکن شناسایی کند وجود دارد. اما باز هم باید دقت داشته باشید که برخی از پرداخت و ناهماهنگی‌ها هستند که با استفاده از دستگاه پولیش کاری قابل برطرف کردن نیستند.

قیمت و خرید ربات پولیش کاری

قیمت ربات پولیش کاری کاملا به میزان کارایی و ویژگی‌های آن بستگی دارد. افرادی که قصد دارند تا این ربات صنعتی سنباده کاری را تهیه کنند باید به مواردی از قبیل این که بازوهای ربات تا چه حد امکان گردش داشته و حساسیت تشخیص نقص و خطاهای آن تا چه حد است توجه داشته باشند. در صورتی که بازوهای ربات آزادی عمل بیشتری داشته باشند، انعطاف دستگاه برای استفاده در هر قطعه‌ای بیشتر بوده و در صورتی که سنسورهای مناسبی داشته باشند هم دقت بیشتری در شناسایی نقص‌ها خواهند داشت. به همین دلیل هم قیمت آن‌ها بالاتر می‌رود.

نتیجه گیری

ربات پولیش کاری یا ربات صنعتی پولیش نوعی دستگاه است که در صنایع مختلفی برای صیقل دادن قطعات به کار می‌رود. صنایعی که برای پولیش به دقت بالایی نیاز دارند و قطعات آن‌ها به صورت انبوه باید پولیش شود، تماما به تهیه این دستگاه نیاز پیدا خواهند کرد. هنگام خرید و سفارش ربات صنعتی پولیش، باید به مواردی از جمله انعطاف‌پذیری بازوها و میزان دقت سنسورها دقت زیادی شود. هرچه انعطاف‌پذیری و دقت ربات پولیش کاری بالاتر باشد، قیمت آن هم بالاتر بوده و کارایی بیشتری دارد. برای سفارش این محصول، همین امروز با ویرا صنعت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up