ربات ۶ محور (بازویی)

ربات 6 محور بازویی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید!

ربات‌های صنعتی انواعی از دستگاه‌ها یا ربات‌هایی هستند که با دریافت برنامه ریزی‌های مختلف، می‌توانند در صنایع متفاوتی استفاده شده و به بهبود کیفیت محصولات و افزایش سرعت تولید، کمک بسیار زیادی کنند. یکی از بهترین انواع ربات‌های صنعتی که کاربرد بسیاری در صنایع مختلف دارند، ربات‌های ۶ محوره هستند. صنایع زیادی هستند که به خرید و استفاده از این ربات نیاز پیدا خواهند کرد. در همین راستا در ادامه این بخش دربارها ین که ربات ۶ محوره چیست و خرید آن چه مزایای می‌تواند داشته باشد توضیحات بیشتری ارائه شده است.

معرفی ربات ۶ محوره

ربات ۶ محوره به نوعی از ربات‌های صنعتی گفته می‌شود که دارای ۶ مفصل یا محور حرکتی هستند. این نوع از انواع ربات می‌توانند به صورت سه بعدی در یک فضا حرکت کرده و هر کدام از مفاصل یا محورهای آن، فضای مانور و حرکت مخصوص به خود را خواهد داشت. پوشش دهی فضاهای مختلف توسط محورهای این ربات باعث شده است تا این ربات قادر به انجام کارهای پیچیده در صنایع مختلف شود. بازوهای این ربات می‌تواند در زمان بسیار کمتر، کارهای بسیاری را انجام بدهد و به مکان‌هایی دسترسی داشته باشد که ربات‌های معمولی یا ربات‌هایی با محور کمتر این امکان را ندارند.

ربات‌های ۶ محوره تنها یک بازو با محور یا مفاصل متعدد داشته و می‌توانند در فضایی سه بعدی و به صورت کاملا مفید و بهینه کارهای برنامه ریزی شده را انجام بدهند. در صورتی که بخواهیم این ربات را با انسان مقایسه کنیم، عملکرد آن چیزی شبیه به عملکرد بازوی یک انسان خواهد بود. با این تفاوت که این مفاصل خستگی ناپذیر بوده و می‌توانند کارهای بیشتری را با سرعت بالاتری انجام بدهند. همچنین انعطاف پذیری آن هم نسبت به بازوی انسان بیشتر است.

ربات مفصلی ۶ محوره انواع مختلفی داشته و سایزهای متفاوتی هم دارند. هر کدام از این ربات‌ها برای کارهای مخصوصی ساخته شده‌اند و برای صنایع مختلفی استفاده می‌شوند. در صورتی که صنایع به بلند کردن قطعات سنگین‌تر نیاز داشته باشند، باید ربات صنعتی ۶ محوره بزرگتری با توان بیشتر برای بلند کردن بار تهیه کنند. اما صنایعی که قطعات کم وزن‌تری دارند و سرعت بخشیدن به انجام کار برای آن‌ها ملاک است، باید ربات‌های کوچک‌تری را تهیه کنند. هر چه وزن و سایز ربات صنعتی ۶ محوره بیشتر باشد، سرعت انجام کار آن پایین‌تر می‌آید.

کاربرد ربات مفصلی ۶ محوره

اکنون که به ربات ۶ محوره یک آشنایی کلی پیدا کردیم و متوجه شدیم که به کدام ربات‌ها ربات ۶ مفصلی می‌گویند، سوال دیگر این است که از این ربات‌ها در چه صنایعی استفاده می‌شود و چه کاربردهایی دارند؟ از ربات صنعتی ۶ محوره در صنایع و کسب کارهای کوچک و بزرگ بسیاری استفاده می‌شود. همچنین این ربات‌ها ممکن است در بخش‌های مختلفی از یک کارگاه یا کارخانه مانند خطوط تولید، بسته بندی، پالت‌بندی و… کاربرد داشته باشند. برخی از مهم‌ترین صنایعی که از ربات‌های ۶ محوره استفاده می‌کنند شامل صنعت خودروسازی، صنایع پزشکی، صنعت هوا و فضا، صنایع جوشکاری و بسیاری صنایع دیگر می‌شود.

مزایای استفاده از ربات صنعتی ۶ محوره

سوال دیگری که هنگام تهیه ربات ۶ محوره برای صاحبان صنایع به وجود می‌آید این است که مزایای استفاده از ربات صنعتی ۶ محوره چیست و این که آیا سرمایه‌گذاری برای خرید این ربات سودمند خواهد بود یا خیر؟ استفاده از ربات صنعتی ۶ محوره می‌تواند در بسیاری از صنایع، چه بزرگ و چه کوچک مزایای زیادی از جمله امکان حرکت در فضای سه بعدی و دسترسی به مکان‌های سخت تر، افزایش دقت در تولید محصولات، افزایش کیفیت محصولات، افزایش سرعت تولید و بسته‌بندی با امکان انجام چند کار در آن واحد و همچنین کاهش خطرات انسانی اشاره کرد. همچنین در صورتی که این ربات یا دستگاه را از یک مرکز معتبر تهیه کنید، می‌توانید تا سالیان سال بی‌هیچ مشکلی از آن استفاده کنید.

خرید ربات ۶ محوره

همان طور که اشاره شد، یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند خرید ربات ۶ محوره را برای شما تبدیل به یک خرید سودمند و موفق کند، انتخاب درست کارخانه و مرکز توزیع است. در صورتی که ربات خود را با قیمت پایین‌تر و از مراکز نامعتبر تهیه کنید، هزینه‌ای که برای تعمیر مدام آن می‌گذارید به مرور زمان بیشتر از هزینه خرید یک ربات با کیفیت خواهد شد. همچنین هنگام خرید ربات ۶ محوره باید به این موضوع دقت داشته باشید که آیا این ربات برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر؟ سایز، وزن، میزان انعطاف پذیری، سرعت انجام کار، تحمل وزن و نکاتی از این قبیل، نکات مهمی هستند که باید حتما هنگام خرید ربات ۶محوره در نظر داشته باشید.

سخن پایانی

ربات ۶ محوره به نوعی از ربات صنعتی گفته می‌شود که دارای یک بازو با ۶ مفصل یا ۶ محور مختلف است. این محورها هر کدام فضای حرکتی جداگانه داشته و امکان کار سریع‌تر در یک فضای سه بعدی و شرایط سخت را می‌دهد. از این ربات‌ها در صنایع مختلفی مانند صنایع خودروسازی، صنایع پزشکی و بسیاری صنایع دیگر استفاده می‌شود. ربات صنعتی ۶ محوره در سایزها و اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند که هر کدام می‌توانند برای کاربردهای مختلف بهترین گزینه باشند. در صورتی که قصد تهیه ربات مفصلی ۶ محوره را دارید، همین امروز با کارشناسان ویرا صنعت در تماس باشید تا بهترین نوع ربات‌های ۶ محوره را با توجه به کسب و کار خود، با بهترین قیمت ممکن دریافت کنید.

keyboard_arrow_up